Howdy, howdy

Posted on November 27, 2006. Filed under: Domain Names |

#
Apakah maksud howdy?
#

Ntah.. pakcik pon tak tahu…

Ok, tajuk tu saja je buat bagi tak menarik sebab satu lagi rahsia nak dikhabarkan…

Kepada yang membaca bukan kerana tajuk je… jen je jeng… (aduh, pasni kalo korang ikut tip ni, korang jadi pesaing akulah…)

Aku daftar domain .com.my beberapa ekor… ya.. .com.my, diulangi, dot com dot my. the important part is DOT MY.

Kenapa perlu .com.my? Aha.. aku taknak tulis dulu.. korang jawablah dolu…

Make a Comment

Tinggalkan Jawapan

11 Respons to “Howdy, howdy”

RSS Feed for Blog En. Aku Comments RSS Feed

ait?bukan ka kalau nak daftar .com.my kena ada syarikat/compeny yg berdaftar dulu? dulu teringin jugak nak daftar .com.my, sebab ada imej,ada class..dari situ dah tau sah2 web kita dari Malaysia.. :-)..

mana lebih best:

modal RM100(reg business) + RM100(reg .com.my)
pulangan RM200/bulan means ROI 100% dalam sebulan sahaja.

modal RM22.20 ($6×3.7)
pulangan 0

.com.my has a good parking potential.

kalo takmo daftar company, bleh beli .com.my melalui syarikat aku. caj tetap sama, RM100.

kalau risau aku nye company adalah registrant, means korang cuma menyewa je domain tu…
… risau no more, sebab sesapa yang daftar melalui company sendiri pon, menurut term dari Mynic, mereka juga tidak mempunyai hakmilik penuh… bila2 masa Mynic boleh ambil balik…

menarik tuh satu lagi saya nak tanya domain ni kita kena beli dekat domain yang tersenarai dalam name drive tu ke cam go dady untuk forward ke dns server…kalo beli cam kat sempohostings tak leh ke

dot com dot my lebih murah kot hehe 😀

tazamfn: boleh je beli domain kat memanapun.. asalkan tahu ubah dns (kekadang ada company yang tak bagi kita ubah,kalau nak ubah mesti melalui pekerja mereka.. itu yang leceh tu..)

Labanon: dot com dot my lebih mahal.. RM100 satu domain. kalo ada syarikat caj lebih, bleh la report kat Mynic.

en aku yang bab nak tukar setting kat dns ni saya lembab sikit bloh bagi cth tak saya dah try cam tak jadik jer tgk cth kat namedrive tu pun tak jadik..hi hi sorry kacau topik ni uyk bertanya

ohh ok maknanya sekarang kalo saya beli dari sempoihosting kena suruh shuth set kan ke cam tuh atau saya boleh buat sendiri ishh

ok dah settle

dah setel tu.. domainnya ape? 😀

hi hi segan nak sebut domain yg saya park tu malaysia-best-island.com apa pendapat sifu en aku…cam domain parking ni kita kena promote cam web biasa ke atau biarkan cam tu jer

cara promote tu, satu aku dah tulis.. nanti aku tulis lagi pasal marketing ni…

hoo.. pasal nak nilai tu, aku tak berani sangat sebenarnya… aku pon bukannye sifu… tapi secara sepintas lalu, terlalu panjang 🙂

pk camni… agak2, berapa orang yang akan type in domain tu? tapi takpe… teknik marketing yang pertama boleh cover sikit.. cuma cannot beat domain yang dapat natural traffic dari type in lah…

tambahan pendapat peribadi: bukan nak pelemah ni.. tapi aku rasa domain tu better untuk adsense ler..

note: aku mungkin salah.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

