ESBI – Mana Satu Anda?

Posted on Oktober 4, 2006. Filed under: Financial Literature |

#
Amaran: Penulisan ini dipengaruhi secara berat oleh Robert Kiyosaki
#
ESBIEmployeeSelf-employed BusinessmanInvestor – Mana Satu Anda?

Employee – Pemakan gaji, pekerja, guru sekolah, mandur kilang, it exec(macam aku), kerani, pengurus kilang, marketing manager
nyanyi ramai-ramai: “climb the corporate ladder!”
Self-employed – Doktor, Peniaga Kedai Runcit, Lone-ranger Webmaster, Jurutera
nyanyi ramai-ramai: “towards perfection!”
Businessman – Pemilik Rangkaian Kedai Runcit, Pemilik Syarikat Pembangunan Sistem, Pemilik Kelas Tuisyen
nyanyi ramai-ramai: “Please do my works so that we can share the profit :)”
Investor – Pemegang Saham Syarikat, Pemodal Awal, Venture Capitalist, Pemilik Hartanah
nyanyi ramai-ramai: “Never lose money”
nota: senarai di atas boleh dipertikaikan.

Mana satu anda?

Aku?

currently: Employee + Investor Kelas 0 (merugikan)
willing to be: Businessman
target: Investor

Blog Member Online

Make a Comment

Tinggalkan Jawapan

6 Respons to “ESBI – Mana Satu Anda?”

RSS Feed for Blog En. Aku Comments RSS Feed

Menarik2.. Aku Employee + Self-Employed. Target B-I quadrant… 🙂

Saya employee, self empoyed, target usahawan baru blh fikir jauh lg

Blog En Aku semakin naik sekarang tahniah. Mari ramai-ramai berkunjung di sini banyak post yang menarik.

🙂 tq sume…

err.. korang terlepas pandang kat post ebook aku ke? hahah…

Haha.. bukan terlepas pandang takut jer nak bagi komen sbb 0 lagi komen tu.. kene ada yang merasmikan dulu 😀

employee + investor sambilan..


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

