Aku Akan Bunuh Bangsat Tak Guna!

Posted on September 24, 2006. Filed under: Domain Names |

Sumpah! Aku akan bunuh bangsat-bangsat tu!
#
ok.. Get Your Hand into Domain Parking – Part 3 aku hold kejap.. harap enjoy post ni!
#

Aku akan bunuh semua bangsat tu. tapi bagaimana caranya? aku perlu senaraikan semua nama-nama yang menjadi bangsat. kemudian aku akan cuba pulihkan mereka. kalau masih degil, terpaksa dijual kepada orang lain. Begitulah caranya aku membunuh domain yang menjadi bangsat dalam portfolio aku 🙂

Ok.. belumpon habis tutorial basic.. aku masukkan sedikit intermediate nye isu.
First, aku nak tengok daya tarikan tajuk blog ni 🙂
Second, aku nak tahu berapa domain yang anda miliki.

Bangsat yang aku maksudkan adalah domain-domain yang tidak memberikan pulangan. Mereka-mereka ini boleh masuk dalam list portfolio aku kerana pertamanya, aku minat dengan nama tersebut, keduanya kerana aku melihat potensi untuk bina website dan terakhir, aku memang suka kumpul domain.

Ok, kawan-kawan sekalian.. nanti, setelah anda selesai dengan part-part basic, anda akan memulakan pencarian domain (kalau berminat dengan domain parkingla..) jadi anda akan mempunyai senarai domain-domain yang anda jadikan sebagai parking. Senarai ini dipanggil portfolio.  Ada domain yang perform dan ada yang tidak. Domain-domain yang tidak perform bolehlah anda cuba nasib ntuk buat miniweb (taruk google adsense), tak pon jalan terakhir, jual. Begitulah caranya aku bunuh domain-domain tersebut 🙂 (in my case, aku tak jual, aku buat mini web)
Pembaca sekalian, aku pohon kepada anda ntuk nyatakan berapa domain yang anda miliki buat masa ini (termasuk yang dibangunkan sebagai sebuah web/blog). Berapa domain aku? tak banyak, tak sampai 100.. nak tahu? tanya dalam komen dibawah. cukup kuota pertanyaan.. aku jawab 🙂 tehehehe..

Maklumat di bawah tidak ada kena-mengena secara terus dengan post ini:
1- Ali dari IlmuIT ada buat satu bende best. Klik sini. Bagus ntuk check Google PR.
2- Shuth lancarkan iklan banner di WangCyber. Klik sini maklumat lanjut.
3- Alang post 3 entry dalam satu hari setelah beberapa hari tak update. Klik sini.
4- Saudara Bagak ada menceritakan berkenaan konsistensi dalam menulis blog. Istiqamah. Dah lama post tu.. tapi  aku baru baca. 🙂 klik sini. Tidak aku nafikan memula aku janji nak post sehari satu entry… tapi setelah berkira-kira, aku perlu tidak konsisten 😛 pertama, kesibukan kerja (alasan 😛 sibuk membuatkan idea jadi beku) kedua, ini adalah strategy. to keep people coming. if depa tau tetiap hari ada post, depa bleh sesuka hati masuk sebab dah confirm ada post, bleh baca sekali harung 🙂 , dan last, most important, supaya setiap post tidak menjadi basi awal 🙂 aku kalo gi blog orang, biasanya baca yang latest post sahaja.. jadi, aku pk, orang lain pon macam tu jugak

Make a Comment

Tinggalkan Jawapan

18 Respons to “Aku Akan Bunuh Bangsat Tak Guna!”

RSS Feed for Blog En. Aku Comments RSS Feed

peh.. tajuk!

Koleksi domain aku tak banyak, ada 8 ajer semuanya. 1 guna utk personal, ada 2 domain “bangsat” :D, the rest client aku punya.

Cara aku bunuh domain-domain yg ko istilahkan sebagai “bangsat” ni: tak tentu, tengok la keadaan macam mana. Kalau ada masa aku setup la buat miniweb, kalau tak aku akan biarkan domain-domain tu berulat. hihi

ganas nya topik… hehe

peh peh saya ingat hang nak mengamuk sakan hi hi baguih baguih pak cik pun dah ready ngan silat pulut nasib baik puasa keh keh… saya ada dua tapi bila baca pasal domain parking ni tgh berkira kira nak beli lagi…

ada 6 domain name, 3 bangsat
tapi dah letak iklan nak jual… test market

Hahak..aku ada satu yang perlu dihapuskan.. Syeikh, brape domain ko? heh..

Power tul tajuk ni teruja aku….

Power2 Hohoho bangsat!! 😀

Power2…HOHO bangsat!! keh2 😀

off topic:
BAGAK, aku malas gune email, jadik aku gune komen sini ntuk bagitau yang 2 komen aku diblog ko kene filter huhuhu.. sedey.. 🙂

weii..aku ngat hg nak bunuh seseorang ituuuu…

tahniah2!!!!no 7 seMALAYSIA tueeeeeeeeeee….

salam perkenalan bro…anyway, tajuk yang POWER giler.. 🙂

salam perkenalan.. TQ 😀

Fuad, domain aku: 20 sahaja, tak banyak lagi 🙂 orang lain dah beratus-ratus..

a good post bro. em,..
istiqamah memang penting dalam blogging ni..;)

Assalamualaikum.

banyak nya domain…aku satu pon takdak..

Wassalam.

Ganazz betul tajuk tu…good try to increase traffic 😉 Saya ingat jadi kot

untuk pengetahuan walikard, MEMANG MENJADI!!
yes! 🙂 tapi momentum tak cukup kuat untuk dapat maintain regular visitor.. takpe.. ni tengah siapkan beberapa ebook free (2/3 buah ebook free yang sebenarnya boleh disatukan :P)


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

